Buitenschoolse opvang

Stichting Kinderopvang Avonturijn verzorgt voor onze school de buitenschoolse opvang in Lochem. De kinderen worden opgehaald en naar de locatie van Avonturijn gebracht alwaar ouders hun kind(eren) aan het eind van ophalen. De opvang sluit aan bij de schooltijden en is geopend tot 18.30 uur. De opvang is ook beschikbaar op vakantie- en roostervrije dagen.

Lekker spelen en bewegen

Iedere dag proberen de pedagogisch medewerkers er een leuke en gezellige middag van te maken. Hierbij maken ze gebruik van een beweegwijsprogramma*. Regelmatig wordt er via een thema gewerkt, de activiteiten worden hierop aangepast. Er worden veel verschillende en leuke activiteiten aangeboden zoals koken/bakken, uitstapjes, knutselen, spelletjes doen en buiten spelen.

Naar de BSO gaan betekend ook ontspanning en tijd voor jezelf, kinderen mogen dus ook zelf verzinnen wat ze gaan doen.

Beweegwijs

Beweegwijs stimuleert alle kinderen om te spelen en bewegen. Door middel van 5 kleuren worden er verschillende soorten activiteiten aangeboden. Kinderen spelen dan niet alleen fijn, maar leren (onbewust) bijvoorbeeld ook op hun beurt wachten, samenwerken of omgaan met verlies en winst.

• Blauw: Naast elkaar spelen. Hierbij spelen kinderen zelfstandig en naast elkaar. Bijvoorbeeld tekenen, touwtje springen.
  • Geel: Om de beurt spelen. Hierbij gaat het erom dat de kinderen leren om op elkaar te wachten tot ze aan de beurt zijn. Bijvoorbeeld: Hinkelen, duikelen op het klimrek.
  • Oranje: Samen delen spelen. Bij deze spelen gaat het erom dat kinderen spullen leren te delen. Bijvoorbeeld: tikspelen, iets van strijkkralen maken.
  • Groen: Samen werken spelen. Bij deze spelen gaat het erom dat kinderen leren samenwerken. Bijvoorbeeld samen iets van Lego of Kapla bouwen, spelen met de parachute.
  • Rood: Tegen elkaar spelen. Bij de rode spelen gaat het erom dat kinderen leren omgaan met winst en verlies. Bijvoorbeeld: voetbal, volleybal en basketbal.

Meer informatie, waaronder de tarieven staat op de website: www.avonturijn.nl

Ouders zijn altijd vrij om andere opvangorganisaties en gastouders te benaderen in de naaste omgeving van de school.